Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Stowarzyszenie Polska Grupa Caravaningowa rozpoczynają współpracę.

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Stowarzyszenie Polska Grupa Caravaningowa rozpoczynają współpracę.

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego jest największą polską organizacją zrzeszającą producentów pojazdów, przedstawicieli oficjalnych importerów pojazdów samochodowych, motocykli, motorowerów a także producentów nadwozi, przyczep, naczep oraz części i podzespołów do pierwszego montażu. Blisko 30 letnia aktywność organizacji przekłada się głównie na działania legislacyjne oraz prezentowanie stanowisk branży na poziomie rządu i parlamentu, organów UE i kluczowych europejskich organizacji branżowych. PZPM jest także autorem cyklicznych opracowań dotyczących rynku – w tym analiz i informacji statystycznych, które są przygotowywane m.in. na podstawie informacji z Centralnej Ewidencji Pojazdów.. Stowarzyszenie Polska Grupa Caravaningowa powstało w odpowiedzi na potrzeby rosnącej liczby firm z branży caravaningowej i jej otoczenia – dealerów pojazdów, producentów pojazdów specjalnych kempingowych, wystawców, przedstawicieli wypożyczalni pojazdów kempingowych.  Organizacja zrzesza obecnie 24 firmy i w swoich działaniach korzystaz najlepszych wzorów organizacji europejskich, a jej głównym celem jest wspieranie rynku caravaningowego i kempingowego w Polsce. Jednym z kluczowych obszarów współpracy obydwu organizacji będzie opracowywanie dla firm z branży caravaningowej cyklicznych analiz rynkowych i danych statystycznych przygotowywanych przez zespół PZPM na podstawie danych z CEP.  Publikowane kwartalnie jako informacje prasowe będą rzetelnym źródłem informacji o rejestracjach przyczep kempingowych i kamperów w Polsce.  Równie istotne będzie także bieżące wsparcie, jakiego PZPM będzie mógł udzielać PGC w zakresie  wspólnego reprezentowania interesów branży caravaningowej w bieżących kontaktach z organami administracji publicznej w Polsce
i Europie, natomiast SPGC zapewniać będzie specjalistyczne informacje branżowe niezbędne
do należytej realizacji powyższych przedsięwzięć.

„Bardzo się cieszę, że Stowarzyszenie Polska Grupa Caravaningowa rozpoczęła współpracę z Polskim Związkiem Przemysłu Motoryzacyjnego. To ważny moment dla obu organizacji nie tylko dlatego,
że caravaning w Polsce staje się coraz bardziej popularnym sposobem spędzania wolnego czasu, ale też ze względu na fakt, że rośnie liczba firm, które zajmują się produkcją przyczep i nadwozi
do kamperów. Mam nadzieję, że w efekcie tej współpracy wszyscy zainteresowani będą mogli otrzymywać jeszcze lepsze dane statystyczne i analizy dotyczące tej części rynku, a w obszarze legislacyjnym uda się wypracować propozycje regulacji wspierających rozwój tej grupy pojazdów, które będą dostrzegane i wspierane przez odpowiednie organa administracyjne. Dzięki tej współpracy PZPM zyskał także ważnego partnera, dzięki któremu znacząco zwiększył reprezentatywność firm sektora motoryzacyjnego w naszym kraju”
powiedział Jakub Faryś, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

„Jest nam niezmiernie miło, że z takim entuzjazmem zostaliśmy przyjęci przez największą organizację w branży motoryzacyjnej w Polsce jaką jest Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Mimo,
iż zarówno nasza branża caravaningowa jak i sama organizacja są stosunkowo młode, to jesteśmy przekonani, iż specjalistyczna wiedza pozwolą na wniesienie do polskiej motoryzacji wiele dobrego”
– powiedział Dariusz Wawrzyniak, prezes Stowarzyszenia. „Tym samym rozpoczynamy kolejny, jestem przekonany, wspaniały etap historii Polskiej Grupy Caravaningowej” dodaje Wawrzyniak.

Rejestracje nowych i używanych kamperów oraz przyczep kempingowych w pierwszym kwartale 2021 na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów

Branża caravaningowa w Polsce przechodzi bardzo dynamiczny rozwój. Widać to doskonale
w poniższym raporcie branżowym z danymi za pierwszy kwartał br. który został przygotowany
we współpracy PZPM oraz SPGC.

Pierwszy kwartał 2021 roku pokazał bardzo duże wzrosty pierwszych rejestracji nowych
i sprowadzonych z zagranicy używanych kamperów oraz przyczep kempingowych. W przypadku nowych kamperów w powyższym okresie zarejestrowano ich 413 sztuk (wzrost o 252 szt. r/r) co daje dynamikę na poziomie 156%.

W przypadku przyczep kempingowych odnotowano wzrost na poziomie 161% r/r do 213 egz. (wzrost o 134 egz. r/r).

Na rynku sprowadzanych używanych specjalnych pojazdów kempingowych (kamperów) również odnotowano znaczny wzrost importu. Łącznie w pierwszym kwartale zarejestrowano po raz pierwszy w Polsce 487 szt. (wzrost o 192 szt. r/r). Wartym uwagi jest fakt, że ponad 63% pojazdów pochodzi
z dwóch państw – Niemcy (181 szt.) i Francja (126 szt.).

Podobny trend widoczny jest na rynku używanych przyczep kempingowych, gdzie odnotowano
46 % wzrost r/r, do poziomu 1811 egz. (więcej o 587 egz.). W tym przypadku prym wiodą pojazdy sprowadzane z trzech krajów, które łącznie odpowiadają za 73% całego importu używanych przyczep –  Wielka Brytania (650 egz.), Dania (369 egz.) oraz Holandia (306 egz.).

„Rozpoczęty rok temu dynamiczny wzrost sprzedaży w tym roku nabiera tempa. Odczuwana pod koniec roku euforia w branży caravaningowej powoli staje się powszechnym zjawiskiem. Z pewnością taki optymizm  potrwa jeszcze długo. Cały czas dużą część nowych pojazdów trafia do wypożyczalni, które rosną jak grzyby po deszczu. A to jest zasługą pandemii i dającej się zauważyć niechęci do dużych obiektów hotelowych.” podsumował Sebastian Klauz, wiceprezes SPGC, wydawca czasopisma Polski Caravaning.

W kolejnych miesiącach PZPM i SPGC planują dalsze wspólne działania, o których będziemy informować w następnych komunikatach.

O PZPM:

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) jest największą polską organizacją pracodawców branży motoryzacyjnej, zrzeszającą obecnie 57 firm: producentów i przedstawicieli producentów pojazdów samochodowych, motocykli, skuterów oraz producentów nadwozi w Polsce. PZPM jest członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA, Stowarzyszenia Europejskich Producentów Motocykli ACEM oraz Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Nadwozi, Przyczep
i Naczep – CLCCR. Reprezentuje interesy firm członkowskich w kontaktach z organami administracji
w Polsce i Europie, mediami, związkami zawodowymi, innymi organizacjami branżowymi oraz całym społeczeństwem.

KONTAKT DLA MEDIÓW:

Stowarzyszenie Polska Grupa Caravaningowa powstało w 2019 roku z inicjatywy wielu osób z branży m.in. dealerów pojazdów, producentów pojazdów specjalnych kempingowych, wystawców, przedstawicieli wypożyczalni pojazdów kempingowych i mediów. Wzorem dla nas są działające
od wielu lat organizacje europejskie. Jest największą polską organizacją o tym profilu. Działalność koncentruje się na potrzebach branży caravaningowej i campingowej w Polsce.

Kontakt dla mediów: